کسب عنوان کارگر نمونه استانی در سال ۱۴۰۲ برای طراحی تجهیز هیدرولیک سیار توسط مهندس مهدی گلدوست

اختاپوس
تجهیز Octopus که در حال حاضر در کارگاه تعویض چرخ ، محور و متعلقات بوژی شرکت مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا در حال بهره برداری است با شرکت در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران و گروه های کاری نخبه که سالانه در سطح کشور برگزار می گردد موفق به کسب حداکثر امتیاز از سوی کمیته داوران جشنواره شده و حائز رتبه نخست استانی گردیدو افتخار کسب لوح برتر و عنوان طرح فنی برگزیده استان البرز را از آن طراح خود و شرکت مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا نمود.

کارگاه تعویض چرخ ،  محور و متعلقات بوژی در شرکت مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا ، با هدف تسریع فرایند های عملیاتی و توسعه تجهیزات فنی ،  اقدام به طراحی و ساخت یک دستگاه سیار دمونتاژ انواع چرخ و چرخدنده از روی محور در مجموعه Wheel-set ماشین های ریلی نمود . نمونه مشابه خارجی این تجهیز در کمپانی های مدرن تعمیر و نگهداری ماشین های ریلی در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته و تاثیر بسزایی در انعطاف پذیری فرایند های عملیاتی بجای گذاشته است.

به منظور دستیابی به ایده اولیه طرح،  فاز های مطالعات میدانی  ، مدلینگ و  آنالیز تنش قطعات  با استفاده از نرم افزارهای تخصصی آغاز گردید . پس از نهایی شدن مدل سه بعدی ،طراحی  نقشه فنی  قطعات آغاز شد و همزمان تامین اجزای مدار هیدرولیک از بازار داخل در دستور کار قرار گرفت . در نهایت پس از حدود یکسال ، نمونه اولیه تجهیز هیدرولیک سیار دمونتآژ چرخ و چرخدنده ماشین های ریلی با نام کارگاهی “Octopus”  و قابلیت اعمال نیروی محوری معادل با 100Ton  با تکیه بر دانش فنی و توان تولید داخل به مرحله مونتاژ نهایی و  بهره برداری رسید.

تجهیز Octopus  که در حال حاضر در کارگاه تعویض چرخ ،  محور و متعلقات بوژی شرکت مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا در حال بهره برداری است با شرکت در سی و پنجمین  جشنواره امتنان از کارگران و گروه های کاری نخبه که سالانه در سطح کشور برگزار می گردد موفق به کسب حداکثر امتیاز از سوی کمیته داوران جشنواره شده و حائز رتبه نخست استانی گردیدو افتخار کسب لوح برتر و  عنوان طرح فنی  برگزیده استان البرز را از آن طراح خود و شرکت مهندسی و ساخت لکوموتیو مپنا نمود.

تقدیرنامه مهندس گلدوست
به اشتراک گذاری:
پیمایش به بالا